nieuw verslagje uit KUMI - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu nieuw verslagje uit KUMI - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

nieuw verslagje uit KUMI

17 Januari 2014 | Oeganda, Kumi

Gisteren naar het internetcafé geweest, maar konden we ons verslag niet meer opslaan, omdat internet er op dat moment uit ging.
Nu nieuwe poging. Steffie we hebben de groeten van je overgebracht.
Gisteren op een brommetje naar KUMI town geweest en naar de markt.
Inmiddels 4 dagen op de verlosafdeling gewerkt.
Het gaat compleet anders, dan in Nederland en het is moeilijk te omschrijven als je er niet zelf geweest bent.
We vallen van de ene verbazing in de andere.
's morgens vroeg hebben we eerst een meeting, waar gebeden en gezongen wordt met een korte preek voor de dag. Al het personeel komt daar tezamen.
Helma en ik moesten ons de eerste dag ook voorstellen en kregen de bloemengroet.
Alom bekend van de DVD. Na ongeveer 3 kwartier /1 uur vertrekt iedereen naar zijn eigen afdeling in een lange rij. geweldig om te zien.
Er staan 3 verlosbedden naast elkaar en het is een drukte van belang.
Alles loopt door elkaar heen . Je legt eerst een plastic zeiltje op het verlosbed , daarna wat doeken van je zelf, wanneer je bevallen bent. gaat dat plastic zeiltje , die door de familie schoon is gemaakt. op een gewoon bed en dat is het dan. De baby ligt bloot in doeken bij de moeder in bed. We hebben eergisteren en vandaag met de hoofdzuster kleertjes uitgedeeld. Iedereen was daar erg blij mee en was het dankbaar werk om te doen.
wanneer de bevalling niet vordert ,ga je voor een keizersnee.
Een baby is al naar mij vernoemd.
Vandaag een mw bevallen van een IUVD van 31 4/7 week.
Heel indrukwekkend om te zien. Gisteren hadden we een dagje rust van alle indrukken.
Vandaag een dongel besteld, zodat we in ons guesthouse kunnen internetten

• 17 Januari 2014 - 15:26

Lieve zus, wat fijn om te lezen dat jullie het goed maken en daar nu echt aan het werk zijn. Wat een wereld van verschil! Heel veel suc6 en plezier, wij denken aan en bidden voor jullie daar! Veel liefs en groetjes, van m en w en ma

• 17 Januari 2014 - 16:41

Bep De Rover:

bijzonder om te horen, dat een baby in Afrika jouw naam draagt. Prachtig allemaal, dat jullie dit werk doen. Geniet ervan en ook van het land. Nog veel plezier.

• 17 Januari 2014 - 21:10

Hey Sietske,
    Wow, je bent er nog maar net en wat een verhalen al.Wat fijn dat je je kleertjes kon uitdelen.
    Leuk die fotoos. Wat zijn de mensen daar klein zeg, of ben jij zo gegroeid??
    groetjes van mij,
    X Mirjam.

• 17 Januari 2014 - 21:12

handig zeg die kleine rugtas ....

• 20 Januari 2014 - 10:40

Petra Steunenberg:

• 20 Januari 2014 - 15:42

Marja Brinkman:

Hoi sietske,

wat een leuk verslag weer en wat leuk dat er nou een kleine sietske daar woont ,leuk zo,n vernoeming,wees er maar trots op, dat is toch een teken dat ze daar heel blij met je zijn.
    Ach ja, en dan alles hergebruiken ja ze zullen daar meer overhouden als hier ,die mensen gooien niet alles weg.
    Ja en net als bij ons ook de nare bevallingen maar heb je dan een tolk?om die mensen toch bij te staan?
    De hygiëne is niet zoals bij ons je zal daar zeker aan hebben moeten wennen he?
    Is het huisje op de foto je onderkomen voor daar?
    Als je straks weer thuis ben is je eigen huis een villa hihi.en wat zijn we dan verwent met alles he? al die luxe die wij ervaren.
    vind het zo mooi van je dat je dit doet voor dat ziekenhuis daar.

dikke knuf Marja x

• 20 Januari 2014 - 19:20

Nienke Van Der Neut:

Ha Sietske,Wat mooi allemaal om te lezen, wat een verhalen heb je al!!
    veel zegen verder, en zorg ook voor jezelf!, X Nienke

• 21 Januari 2014 - 19:07

Marijke Westdijk:

Mooi om je verhalen te lezen, wat een indrukken krijg je allemaal zeg!
    Voor jou is de overgang naar een ziekenhuis veel groter dan voor ons de verhuizing naar Dordwijk. Wij mopperen dat we moeten zoeken naar van alles ,terwijl jullie niet veel kunnen zoeken omdat er niet veel is.
    Wat zijn wij dan vreselijk verwend hier en piepen we als iets niet in de kast ligt of niet snel genoeg ter plaatse is.
    Ik hoop nog veel van je te lezen en wens je alle goeds daar.

Dikke kus Marijke.