The Fortress - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu The Fortress - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

The Fortress

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

24 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Vandaag naar een opvanghuis voor zwangere tieners geweest
in de leeftijd van 14 tot 19 jaar.
Deze tieners zijn misbruikt of verstoten door de familie en krijgen dmv dit opvanghuis The Fortress weer een toekomst.
Ze krijgen 1e opvang, worden geholpen tijdens de zwangerschap en geboorte van de baby en hulp na de geboorte. Ze kunnen dan ook overdag naar school en wordt er voor hun baby's gezorgd totdat de baby ongeveer 1 jaar is .
De moeders kunnen dan weer terug naar de maatschappij. De tieners moesten zich eerst voorstellen en vertellen hoe ze hun toekomst zien en wat ze willen worden, wat met een boel gegiechel gepaard ging
Er werd ook Bijbelstudie gegeven en iedereen kreeg een eigen bijbel .
Wat een goed werk doen ze daar. De baby's worden door hun eigen moeder verzorgt en hoeven zo niet naar een weeshuis.Het was heel indrukwekkend om te zien, hoe lief deze moeders met hun baby's omgaan, nadat ze geholpen zijn om uit de put omhoog te krabbelen. En zo rol je van het ene project in het andere.
We werden ook uitgenodigd voor de lunch. We zaten met 5 nationaliteiten aan tafel ( Een Amerikaanse , 3 Zweedse meisjes , Engelse , Oegandese mensen en ik kom natuurlijk uit Nederland)
De Amerikaanse vertelde hoe ze door God werd gebruikt en al op verschillende manieren de mensen in Oeganda heeft geholpen. Ze was hier nu voor de 7 e keer. Een vriendin van haar dochter is hier nu ook om een jongetje te adopteren uit het babyhome. Het wordt mij hoe langer hoe meer duidelijker dat God overal met zijn werk bezig is.

• 24 Februari 2014 - 23:49

Mirjam:

Je rolt echt van het ene project in het andere. Wat je hier boven beschrijft is ook weer een prachtige mogelijkheid. Hier had je vast ook wel wat langer willen blijven denk ik he?
    Nog 3 dagen...
    Mirjam

• 25 Februari 2014 - 09:39

Willemien En Martin:

Lieve Sietske, Wat geweldig dat er zulke projecten/mensen zijn die met Gods hulp het verschil kunnen maken! Fijne laatste dagen nog daar. We denken aan je. Veel liefs m en w en ma

• 26 Februari 2014 - 01:13

Corry De Haan:

Lieve Sietske,
    wel even geleden dat ik je mailde.

Wat een mooi verhaal.
    Wij kunnen dat hier bijna niet voorstellen.

Wens jou nog een paar goede dagen en welkom thuis.
    Een goede terugreis!

Liefs Corry

• 26 Februari 2014 - 09:29

Emma (en Jurgen):

Wat een mooi project om mee te maken! Fijn om te zien dat de tieners er weer bovenop komen.

Emma

• 27 Februari 2014 - 15:25

Marja:

Hoi sietske,
    nou dit is is een mooi project zeg dat ze goed opgevangen worden,ik zelf was ook nog geen 19 toen onze zoon werd geboren .
    Met goede begeleiding komen deze jonge moedertjes er wel daar ben ik van overtuigd hoor.
    het gaat nu opschieten he? voor je.
    Liefs Marja x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala