werkzaamheden weeshuis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu werkzaamheden weeshuis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

werkzaamheden weeshuis

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Het zijn hier lange werkdagen van 10 uur, maar wel heel dankbaar werk om te doen.
Allemaal van die bruine kindertjes, die door hun familie in de steek zijn gelaten.
Ze hebben wel een bepaald ritme. Voor de oudere kinderen eerst eten,zingen en een stukje uit de bijbel, daarna op het potje en in bad, Iedereen komt dan aangerend, en is het afdrogen en aankleden geblazen en dan naar school
De baby's worden gevoed en daarna ook in bad.
Er zijn hele kleine baby's bij, van nog geen 5 pond, maar wel 3 en 4 maanden oud.
Het is werkelijk niet te geloven.
Verder helpen met de afwas, was ophangen en was sorteren. ik heb nog nooit van mijn leven zoveel was in 2 dagen opgehangen.
Dit ritueel wordt elke 3 uur herhaald.
De kinderen zien er wel gelukkig uit en zijn soms ontzettend ondeugend.
Iedereen een prettig weekend gewenst. Wij gaan morgen naar een kerkdienst van een Amerikaanse meneer, die met een Oegandeese gaat trouwen

• 14 Februari 2014 - 16:55

Willy:

Hoi lieve Sietske

Wat een verhalen zeg!
    Ik zou zo een dagje met je mee willen werken in het weeshuis.
    Jammer dat ik niet even heen en weer kan vliegen.

Ik ga nu op vakantie maar blijf je volgen tot je terugreis!
    Nog heel veel werkplezier!
    Kus voor de kleine moppies hoor daar!
    Liefs Willy

• 14 Februari 2014 - 17:04

Slavka:

Hoi Sietske,
    Wat leuk om je verhalen te lezen.
    Volgens mij heb je dat erg naar je zin daar.
    Ik zal voor een weekje langs willen komen.
    Maar dan zal ik paar van die kleintjes naar huis meenemen.
    Geniet daar nog van je laatste dagen en van de zon, want hier regent het gezellig!
    Veel liefs,
    Slavka

• 14 Februari 2014 - 17:41

Ivonne Ten Voorde:

Hoi Sietske,

Wat zal jij 's avonds moe en voldaan in slaap vallen.
    Wat een mooie verhalen, diep respect voor je !!!

Liefs Ivonne

• 14 Februari 2014 - 19:19

Anne :

Wat fijn dat je zoveel liefde aan de kinderen daar kunt geven.. Ik vind je een prachtige, krachtige vrouw!

X van je nichtje

• 15 Februari 2014 - 18:26

Liesbeth En Joost:

We volgen enthousiast al je berichten. Erg indrukwekkend allemaal. 10 uur werken per dag bij deze temperaturen lijkt ons best zwaar. Heel veel sterkte en het allerbeste.
    Liesbeth en Joost

• 16 Februari 2014 - 13:35

Willemien En Martin:

Lieve Sietske, je maakt zo wel van alles mee, bevallende vrouwen naast elkaar en 50 gedouchte kindertjes die tegelijk weer in de kleren mogen. Fijn dat je daar je handen uit de mouwen mag steken en je liefde aan de kids kwijt kunt. Ben ook benieuwd naar het bruiloftsverhaal, dat zal vast ook lekker uitbundig zijn geweest. Veel liefs en groetjes van ons 3 uit Bussum.

• 16 Februari 2014 - 20:09

Marja :

hoi
    sietske,even je verhaal weer gelezen ,leuk hoor he? van die kleine poppies en wat is dat weeshuis modern zo ziet dat er althans uit.
    hier is het een prachtige dag mooi weer geweest,gek hoor geen winter maar dat kan nog komen.
    Nou jij ziet er fantastisch uit zo lekker gekleurd al maar nog niet zo donker als de dorpelingen hihi.
    nou je berichten zijn hardverwarmend en nogmaals lees ik ze graag.
    groetjes Marja.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala