kerk - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu kerk - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

kerk

16 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Vanmorgen naar een echte Afrikaanse kerk geweest.
Ik had opgezocht waar het was, maar aangezien de namen niet bij de weg aangegeven staan, toch maar weer op een Boda Boda gestapt.
Die bracht mij er keurig heen. Ruth ligt ziek op bed , dus ben ik alleen gegaan.
Het was ook een dienst met 1000 mensen en er was al een prachtig Oegandees koor aan het zingen.
Ik werd naar mijn plek gebracht. precies tussen 4 Oegandese mannen die al enthousiast aan het klappen waren.
De preek ging over de Heilige Geest en de spreker was ook een enthousiast verteller.
Het leek allemaal een beetje op onze eigen gemeente ( alleen een andere colour ) zouden ze hier zeggen.
Ik voelde mij er gelijk thuis.
Terug gezellig naar het guesthouse gewandeld en is er veel te zien in zo'n grote stad.
Ik zal nog een paar foto's van gisteren meesturen

• 16 Februari 2014 - 14:04

Hoi zus, dat is wat dat jij zo in je eentje naar de kerkdienst vertrekt en dat daar dan gewoon gaat mee beleven!! Ik zie je zo staan tussen de Afrikaanse mannen en vrouwen.Wat een prachtige foto's van het bruidspaar en het gezelschap.Nu zus heb een mooie dag en week en beterschap voor Ruth. Liefs Willemien

• 16 Februari 2014 - 14:49

Ivonne :

Hoi Siets,

Wat fijn dat je zover van huis je toch ook thuis voelt! Geloof verbindt en is van alle "colouren"
    Wat een prachtig bruidspaar !!

Liefs, Ivonne

• 16 Februari 2014 - 16:18

Helma En Raymond:

Je boda boda angst gaat je verlaten denk ik. Nu al zelfstandig de boda genomen . Moedig van je. Had graag bij de kerkdienst aanwezig geweest, maar ja, ik beleef nu weer andere dingen.
    Beterschap voor Ruth. Liefs,
    Helma en Raymond

• 16 Februari 2014 - 18:29

Petrasteunenberg:

Hoi Sietske,wat bijzonder zo'n kerkdienst zover weg waar jij je thuisvoelt,mooi.Begin je nu zelf ook al af te tellen? Het lijkt me weer erg gezellig om samen te werken, nog heel veel plezier en een fijne verjaardag,groeten Petra

• 16 Februari 2014 - 20:19

Marja:

Zo knap vind ik dit zo ver weg en alleen op pad,de mensen daar hebben je in je hart gesloten ken ook niet anders zo,n lief mens.
    En wat een prachtig bruidspaar,ik vind de kleuren bij die mensen altijd zo mooi dat komt door de huidskleur zij kunnen echt zulke felle kleuren dragen, maar wat een mooi kleurijk gezelschap met zo,n mooie bruid.
    Beterschap voor Ruth hoor.
    X mar

• 17 Februari 2014 - 19:56

Familiestruik@hotmail.com:

tjonge, ik voel me echt een watje als ik jou verhaal weer lees.Lijkt me echt zo mooi om zo'n dienst mee te maken. Geen fotoos gemaakt zeker.?

doeii Mirjam

• 18 Februari 2014 - 11:13

Aletta Feenstra:

Wat leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Wat geweldig dat jij de handen en voeten wil zijn.... wij kunnen niet allemaal daarheen, maar jij doet het! Ook Michiel is een kanjer door jou af te staan voor dit bijzondere werk!! Wat mooi om te zien dat de mensen zo blij kijken en je omarmen! het afscheid zal vast moeilijk zijn. Ik wens je voor de tijd die je daar nog bent veel kracht en zegen toe. Een goede terugreis en tot ziens!!

Groetjes,
    Aletta