bijna een vrij weekend - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu bijna een vrij weekend - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

bijna een vrij weekend

23 Januari 2014 | Oeganda, Kumi

We gaan morgen mee met veldwerk en vanaf zaterdag t/m maandag naar de sipifalls. Dat zijn watervallen hier in de omgeving.
We hebben een lodge gehuurd voor 2 nachten, samen met een sociale werkster, die hier ook alleen is in het guesthouse. Je kan hier prachtige wandelingen maken. Vandaag heel wat baby's getroost en in slaap gekregen.
Ze vinden dat erg vreemd, dat iemand dat voor ze wil doen en vinden het smart om te zien. Wanneer je een foto van ze maakt en die terug laat zien, staan ze er eerst met verbazing naar te kijken.en moeten daarna heel hard lachen.
Ik lach gezellig met ze mee, ook als ik Oegandese woorden probeer na te zeggen. komen ze niet meer bij.
Vandaag ook langs de mensen gelopen, die vroeger lepra hebben gehad en hier door het ziekenhuis onderhouden worden.
Iedereen wil je graag een hand geven of ze komen gezellig tegen je aan staan.
Mijn schoenen ga ik daar maar brengen als ik weer naar Nederland ga.
Ik zal nog wat foto's van de omgeving en afdeling mee sturen.

• 23 Januari 2014 - 18:27

Fijne dagen,geniet ervan! leuk die foto's! Liefs en groetjes, m en w en m

• 23 Januari 2014 - 19:11

hoi,
    brr, komen ze lekker tegen je aan staan.. Zijn wij niet zo gewend he.?
    Ik ben benieuwd wat je tegen komt tijdens je velddag. Fijn weekend , je krijgt vast veel moois te zien.
    X Mirjam

• 23 Januari 2014 - 19:12

Maarleen:

Ha lieve Sietske,

Leuk hoor al je verhalen. Wat een belevenis en indruk zal het op je achterlaten.
    Geweldig de foto's.
    Hoe is het met je Engels? Goed oefenen, misschien kan je ook nog naar Rusland en Polen want dat spreken ze in Dordt ook opeens:), dan ga ik als je terug ben heel veel diensten met je aanvragen, ga ik zo wie zo doen want ik mis je!
    Echt ook multi/culti. Geeft wel weer een extra jus aan het werken (soms)
    Dikke knuffel en geniet van je weekend.
    xx

• 23 Januari 2014 - 19:37

Irene Van Heteren:

Prachtig om te zien en te lezen! Heel veel plezier daar, wat een ervaring zeg, ik ben eigenlijk een beetje jaloers.

Groeten,
    Irene

• 24 Januari 2014 - 11:41

Marja:

Hoi sietske,

Weer een leuk bericht van je, wat een verhaal weer zo leuk,nou ook een beetje van de natuur genieten ook heel leuk toch ?

Ik had het met m,n engels op het werk ook eens een keer,ik zei eens op intern op afd f over de soep,ik vroeg lust u championssoep? en dat zei ik zo champioenssoep ???? nou ze lagen daar plat want dat heet mushroemsoep, zelfs dit kan ik niet in het engels schrijven hihi.
    ,ik wens je een heel fijn weekend lieve Sietske en tot het volgende bericht ,ben zo benieuwd.

Liefs Marja xxxx

• 24 Januari 2014 - 14:53

Joke:

Wat bijzonder om jouw verhaal te mogen lezen. Het leven lijkt daar zo heerlijk eenvoudig, wat een contrast met Nederland. Vast een fijn weekend gewenst en geniet van de prachtige natuur daar. Straks wil je niet meer terug, haha.

• 25 Januari 2014 - 09:29

Cora:

Hoi Siets,
    Ik heb vanochtend al je reisverslagen gelezen, wat een fantastische ervaring!
    Bijzondere verhalen over de bevolking, je werkzaamheden en het uitstapje wat je gaat doen!
    De mensen genieten van je zorg en aandacht, dat is duidelijk en jij doet je best om al een beetje in hun eigen taal te communiceren, heel knap!
    Ik heb je foto's ook bekeken, wat een mooie impressie van het leven in Oeganda!
    De mensen zijn veel aanhankelijker als id westerse cultuur, dat zal even wennen zijn maar dat komt goed!
    Ik ga je verhalen volgen, heel veel succes in Oeganda en een fijn weekend gewenst!
    Lieve groetjes van Cora