outreach - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu outreach - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

outreach

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

24 Januari 2014 | Oeganda, Kumi

Nog even snel een story over de outreach.
's morgens eerst naar de meeting. Thomas de co assistent is hier 8 weken geweest en nam afscheid met gebak uit de bakkerij. Er kwamen ook nog mensen zingend de dokter bedanken , omdat ze in het Kumihospital waren genezen.
Heel indrukwekkend.
Later in een auto richting een dorpje in de binnenlanden. Daar werden de kinderen gewogen , gemeten en hun bovenarm omvang gemeten. Wij mochten ook helpen,en was het erg leuk om te doen.
De kinderen vonden het meten niet zo leuk en huilden moord en brand
Iedereen had een consultatie bureau boekje, waar alles keurig in werd opgeschreven. Het was een hele administratie. Ik mocht de namen van de kinderen omroepen om het boekje weer terug te geven. De meeste kinderen hebben een bijbelse voornaam, maar hun achternaam was wel moeilijk uit te spreken.
Wanneer de kinderen te licht zijn , krijgen zij voeding voor de komende 6 weken.
Het hele dorp was uitgelopen en het was een lawaai van je welste.
Soms moesten de mensen tot orde geroepen worden. Bijna alle kinderen lagen tijdens het wachten aan de borst. We hebben hier geen borstconsulente nodig.
Wij willen ook een deel van ons bedrag schenken aan voeding voor deze kinderen en aan de nutrition ward.
Op de terugweg reden er nog een aantal mensen en baby's mee naar een ander dorpje en zaten we met 17 mensen incl baby's in de auto
Aankomende dinsdag gaan we nog een keer mee naar een ander dorpje

• 24 Januari 2014 - 18:15

Marja:

Hoi sietske ,
    nou dat was zeker chaotisch,zijn we hier niet gewend,ja die mensen daar zijn het gewend ,kind aan de borst maar ik ben benieuwd of er ook moeders zijn met geen goede voeding en die last van hun borsten hebben.
    ja en die kids weten niet wat hun overkomt hihi,wel leuk dat de moeders zo,n boekje krijgen waar alles in staat.Doen jullie dat via de tolk opschrijven? ja dan is het heel veel werk,alhoewel in het Engels ook je mag geen fouten maken .pfff
    Je heb toch zeker wel in een grote auto gezeten ??? 17 man pfff mag ik zitten haha.
    Nou lieve groetjes en een mooi weekend ff foto,s maken van de waterval he?
    doei doei XXX Mar

• 24 Januari 2014 - 19:14

Mirjam:

Dat was dan weer een nieuwe belevenis. Wat een goed project zeg dat wegen van de kindjes en het geven van babyvoeding. Ik kan me voorstellen dat je daar een bedrag voor wilt besteden. Ik hoop dat je een mooi weekend hebt.
    Liefs, Mirjam

• 24 Januari 2014 - 19:34

Corry De Haan:

Lieve Sietske,
    ik heb al je verhalen gelezen, heel indrukwekkend.
    Door de drukte van alles om mij heen niet eerder contact met je opgenomen.
    Ik ga je volgen en wens je veel succes.
    Liefs Corry

• 26 Januari 2014 - 10:34

Willemien En Martin:

Lieve zus, mooi om je verhaal weer te lezen, je schrijft heel beeldend en wij beleven het zo een stukje mee. Ook de foto's laten zien hoe jullie zo met plezier bezig zijn. Liefs en groetjes uit Bussum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kumi

Sietske