Soroti - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu Soroti - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Sietske Meerkerk - WaarBenJij.nu

Soroti

03 Februari 2014 | Oeganda, Kumi

reis was goed verlopen, Helma had gewoon gezegd, dat ik graag voorin de bus wilde zitten ipv vastgeklemd tussen mensen, kippen, koffers enz.
En dat mocht.
2 dagen met een groep van de Amuria stichting weggeweest.
We werden op zijn Afrikaans begroet bij het bouwen van een brug, geholpen door de stichting.Daarna door naar een nieuw schooltje , met minstens 200 kinderen die je met prachtige oogjes aankeken. Er werd muziek voor ons gemaakt op zelfgemaakte instrumenten en werd het dansen geblazen.
Op het laatst een prachtige health center bezocht . De hele dag achter in een laadbak gehobbeld tussen koffers vol met spullen voor het schooltje en het ziekenhuis.
Zondag morgen naar een echte Afrikaanse kerkdienst in een vluchtelingenkamp.
Pal naast ons was ook een kerkdienst en het was behoorlijk luidruchtig omdat ze elkaar moesten overstemmen.
Een prachtige afsluiting van een heerlijk weekend

• 03 Februari 2014 - 18:26

Lydia:

Hoi Sietske

Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt joh.

Wees maar niet bang als je terugmkomt en je Rhena nog niet kent, ik ben gewoon thuis en heb ook nog maar 2 diensten gewerkt...

Geniet van je tijd daar, die komt wellicht nooit meer terug.

Lydia

• 03 Februari 2014 - 19:44

Irene Van Heteren:

Mooi om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Nog een fijne tijd daar.

Liefs,
    Irene

• 04 Februari 2014 - 10:43

Jurgen En Emma:

Ja, nu blijven we op de hoogte:) Weer leuk om te lezen, zeker ook leuke fotos!

• 04 Februari 2014 - 19:18

Zie ik nu goed? een nieuwe jurk ? een zondagse zeker. Staat je goed, mooie kleur.

• 05 Februari 2014 - 10:00

Lieve zus, mooi om te lezen over al dat werk wat overal toch gebeurd om mensen die weinig hebben bij te staan! Mooi dat jij dat aan ons kan laten zien. Liefs m en w en ma